ឥរិយាបទរបស់សិស្សក្នុងការរៀនសូត្រនៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិ
( ករណីសិក្សានៅសាសាវិទ្យាល័យ ពង ទឹក )
១. សេចក្តីផ្តើម
ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាធ្លាប់ជួបប្រទះនិងទទួលរងមហាវិនាសកម្មដ៏ធ្ងន់ធ្ងរបង្កឡើង ដោយរបបប្រល័យពូជសាសន៍ ប៉ុល ពត ដែលធ្វើឲ្យប្រជាជន យុវជន កុមារបានបាត់បងសិទ្ធិ ជាមនុស្សជាពិសេសការអប់រំនិងត្រូវបានគេបង្ខំឲ្យធ្វើការងារយ៉ាងទម្ងន់រស់នៅយ៉ាងសែនវេនារងនូវទារុណកម្មនិងការកាប់សម្លាប់ដោយអយុតិ្តធម៌អស់អស់រាប់លាននាក់។ ក្រោយថ្ងែ ៧ មករា ឆាំ្ន ១៩៧៩ វិស័យផ្សេងៗត្រូវបានគេយកចិត្តទុកដាក់ជាពិសេសវិស័យអប់រំពីសំណាក់ រាជរដ្ឋាភិបាល និងអង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល និងសា្ថបន័សង្គមស៊ីវិល ។ “ ការអនុវត្តន៍ផែនការយុទ្ធសាស្រ្តវិស័យអប់រំកំពុងតែរួមចំណែកក្នុងការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រឬ គំលាតនៃការអប់រំ ។នេះជាសេចក្តីថ្លែងការណ៍នៅក្នុងផែនការអភិវឌ្ឍជាតិ ២០០៦‑២០១០។ ជាការពិតណាស់ប្រពន្ធ័អប់រំនៅប្រទេសកម្ពុជាដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការបន្ថយភាពក្រីក្រ។លើសពីនេះទៅទៀតវិស័យអប់រំជាផ្នែកដ៏សំខាន់មួយដែលជំរុញឲ្យប្រទេសកម្ពុជា អាចធ្វើសមាហរណកម្មជាមួយប្រទេសនៅក្នុងតំបន់ ក៏ដូចជាបណ្តាលប្រទេសលើសាកលលោកផងដែរ ។ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក៏ដូច ជាអង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាលមួយចំនួនបានចាត់ទុកវិស័យអប់រំជាគន្លឹះនៃការ
អភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្សនិងជំនាញដែលធ្វើឲ្យប្រជាពលរដ្ឋមានសមត្ថភាព អាចប្រកបរបរចិញ្ចឹមជីវិត បានយ៉ាងស្រួល ( ADB 1996 )។
២ . មូលហេតុនៃការសិក្សាសា្រវជា្រវ ( កំណត់បញ្ហា )
យើងដឹងហើយថាប្រទេសកម្ពុជាជាប្រទេសមួយដែលកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ជាពិសេសវិស័យ អប់រំព្រោះថាវាជាគន្លឹះដ៏សំខាន់សម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍សង្គមជាតិ ហើយបច្ចុប្បន្ននេះវាបានក្លាយ ជាបញ្ហាមួយសំខាន់បំផុតដែលកំពុងតែមានការយកចិត្តទុកដាក់យ៉ាងខ្លាំងពីសំណាក់រាជរដ្ឋាភិ បាល នឹងមានអង្គការអរន្តជាតិ អង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាល និងសប្បុរសធម៌ជាច្រើនធ្វើការអនុ វត្តន៍នូវកម្មវិធីដើម្បីកែប្រែកម្រិតនៃការអប់រំ ហើយជាលទ្ធផលយើងឃើញថាវិស័យអប់រំមានការកែប្រែបណ្តើរៗទៅរកស្ថានភាពមួយដែលល្អប្រសើរ។ ជាមួយគា្ននេះដែរនៅក្នុង ( ផែនការ យុទ្ធសាស្រ្តអភិវឌ្ឍន៍ជាតិ ២០០៦‑២០១០ ) នៅក្នុងចំណុច ៩.៩១ ស្តីអំពីយុទ្ធសាស្រ្តចំបងៗនិងសកម្មភាពសំខាន់ៗរបស់វិស័យអប់រំដើម្បីសម្រេចគោលដៅទាំងនេះនិងគោលដៅផ្សេងៗ ទៀតរួមមានៈ
- បង្កើនចំនួនគ្រូបង្រៀនទាំងគ្រូប្រុសនិងគ្រូស្រីនៅគ្រប់កម្រិតសិក្សាទាំងនោះដើម្បីលើក
កម្ពស់ផលធៀបសិស្ស‑គ្រូ សមាមាត្របុគ្គលិកសិក្សាស្រីជាពិសេសការផ្តល់ប្រាក់លើក
ទឹកចិត្តសម្រាប់ការបំពេញការងារនៅតំបន់ដាក់ស្រយោល និង តំបន់ជួបការលំបាក។
- ធានាគុណភាពនៃការអប់រំតាមរយៈការកែលម្អការផ្តល់នូវសៀវភៅសិក្សា សម្ភារៈសិក្សា បរិក្ខារអប់រំ បណ្ណាល័យ និង បន្ទាប់ពិសោធន៍។
- កាត់បន្ថយបន្ទុកចំណាយរបស់សិស្សក្រីក្រជាពិសេសសិស្សស្រីតាមរយៈការផ្តល់អាហា‑ រូបករណ៍( នៅបឋមសិក្សា មធ្យមសិក្សា និងឧត្តមសិក្សា ) និងការលុបបំបាត់ការបង់ប្រាក់ក្រៅផ្លូវការគ្រប់ប្រភេទទៅឲ្យគ្រូ………។ ទទ្ទឹមនឹងនេះការអប់រំនៅពេលបច្ចុប្បន្ន
នៅមានការខ្វះខាតសម្ភារៈមួយចំនួនដូចជា សៀវភៅសិក្សា ខ្វះខាតនូវគ្រូបង្រៀន និងបរិក្ខារសិក្សា និង ជីវិភាពគ្រូសាររបស់គ្រូផ្ទាល់ក្រីក្រ កត្តាទាំងអស់ដែលធ្វើឲ្យគុណ ភាពនៃការអប់រំនៅមានកម្រិតទាប។
៣. គំរោងនៃការសិក្សាស្រាវជា្រវ
៣.១ សំណួរនៃការស្រាវជា្រវ
ដើម្បីឲ្យការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះកាន់តែស៊ីជំរៅយើងត្រូវស្វែងយល់នូវសំណូរស្រាវជា្រវ មួយចំនួនដូចខាងក្រោម៖
o តើសិស្សដែលរៀននៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះដោយរបៀបណាខ្លះ?
o នៅពេលសិក្សាតើពួកគេមានអាកប្បកិរិយាបែបណាខ្លះ?
o តើមានកត្តាអ្វីខ្លះដែលជះឥទ្ធិពលទៅលើឥរិយាបថនៃការសិក្សារបស់ពួកគេ ?
៣.២ គោលបំណងនៃការសិក្សា
នៅការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះដែរក្រុមខ្ញុំមានគោលបំណងសំខាន់ៗដូចជាៈ
o ចង់ដឹងពីទំលាប់របស់សិស្សក្នុងការសិក្សានៅសាលារៀន។
o ចង់ដឹងពីទំលាប់របស់សិស្សក្នុងការមករៀន។
o ចង់ដឹងពីទំលាប់របស់សិស្សក្នុងការសិក្សានៅផ្ទះ។
៣.៣ សម្មតិកម្ម ( Hypothese )
o ការគោពរវិន័យសាលារបស់សិស្សធ្វើឲ្យសិស្សក្លាយជាសិស្សល្អ ។
២.៤ វិធីសាស្រ្តស្រាវជា្រវ
ក្នុងការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះក្រុមខ្ញុំបានប្រើវិធីសាស្ត្របែបបរិមាណវិស័យដែលធ្វើតាម Structure interview ដើម្បីប្រមូលទិន្នន័យដែលយើងទទួលបានតាមរយៈបង្កើតជាបញ្ជីសំនួរ
ចុះទៅសំភាសន៍សាកសួរដោយផ្ទាល់នៅសាលាវិទ្យាល័យ ពង ទឹក ។
នៅក្នុងកំរងបញ្ជីសំណួរយើងបានបែកចែកជាផ្នែកសំខាន់ៗដូចជា៖
o ព៌ត័មានទូទៅ
o ទំលាប់របស់សិស្សក្នុងការសិក្សានៅសាលារៀន។
o ទំលាប់របស់សិស្សក្នុងការសិក្សានៅផ្ទះ។
o ទំលាប់របស់សិស្សក្នុងការមករៀន។
រយៈពេលនៃការធ្វើសំភាសន៍យើងបានសុំការអនុញ្ញតធ្វើការសំភាសន៍ទៅតាមកំរង
បញ្ជីសំណួរដោយចំនាយពេល ៥ ទៅ ៧នាទី សម្រាប់មនុស្សម្នាក់ដើម្បីទទួលបានទិន្នន័យ ។
យើងធ្វើលើតែចំពោះសិស្សនៅសាលាវិទ្យាល័យ ពង ទឹក ។
៣.៥ ការជ្រើសរើសសំណាក
ការជ្រើសរើសសំណាកក្នុងការស្រាវជា្រវនេះក្រុមខ្ញុំបានប្រើប្រាស់នូវវិធីសាស្ត្រតាមបែប Non-probability ដោយជ្រើសរើសសំណាកតាមបែប Purposive Sampling ដែលមានចំនួនសំណាក់ ១០០ នាក់បានធ្វើការជ្រើសរើសតែសិស្សថ្នាក់ទី ១០ ថា្នក់ទី១១ និងថ្នាក់ទី១២ ដែលមានចំនួនសំណាក់សម្រាប់ធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះបានកំណត់ចំនួនត្រឹមតែ ១០០នាក់ ដែលមានទីតាំងស្ថិតនៅក្នុង សង្កត់ពង ទឹក ខណ្ខ័ដងោ្ក រាជធានីភ្នំពេញ លើកពីនេះទៅទៀតដោយសារតែទីតាំងសាលានេះសិ្ថតនៅក្នុងក្រុងភ្នំពេញក៏ងាយស្រួលក្នុងការធ្វើដំណើរ និងការចំណាយផ្សេងៗអស់តិចដែលជាមូលហេតុដែលធ្វើឲ្យក្រុមខ្ញុំជ្រើសរើសយកសាលានេះតែម្តងទៅ ។
៣.៦ វិធីសាស្រ្តក្នុងការវិភាគទិន្នន័យ
ក្រុមខ្ញុំបានធ្វើការវិភាគតាមកម្មវិធីមួយដែលមានឈ្មោះថា SPSS ( Descriptive Statistic: Frequency, Descriptive, and Multiple response) បន្ទាប់មកយើងធ្វើការ វាយតំលៃតាមបែបបរិមាណវិស័យ និងធ្វើការបកស្រាយពិពណ៌នាទៅលើលទ្ធផលដែលទទួលបាន។
៣. ៧ ព្រំដែននៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
៣.៧.១ ពេលវេលានៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
ដើម្បីឲ្យការសិក្សាស្រាវជា្រវនេះទទួលបានលទ្ធផល និង កាន់តែស៊ីជំរៅយើងបានប្រើ ប្រាស់ពេលសម្រាប់ចុះធ្វើការសំភាសន៍អស់រយៈពេលមួយថ្ងែ នៅថែ្ងទី ២៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ ២០១០។ចំនែកឯពេលវេលាសំភាសន៍វិញចំនាយអស់រយៈពេល ៤ម៉ោង ចាប់ពីម៉ោង ៨:00 ទៅ ១០: 00 នាទី ពេលព្រឹក នឹងពេលថ្ងែវិញ ចាប់ពីម៉ោង២:០០ទៅ៤:០០នាទី។ ចំពោះអ្នក
ដែលយើងត្រូវធ្វើការសំភាសន៍វិញផ្តោតសំខាន់ទៅលើសិស្សនៅសាលាវិទ្យាល័យ ពង ទឹក។
៣.៧.២ ទីកន្លែងដែលធ្វើការសំភាសន៍
យើងបានធ្វើការកំណត់ទីកន្លែងមួយជាក់លាក់គឺនៅសាលាវិទ្យាល័យ ពងទឹក ។ សាលា
មានទីតាំងនៅសង្កត់ ពងទឹក ខ័ណ្ឌដងោ្ក រាជធានីភ្នំពេញ ។ដោយសារការសំភាសន៍បានធ្វើ
ឡើងនៅក្នុងសាលាផ្ទាល់បានផ្តល់នូវភាពងាយស្រួលក្នុងការជ្រើសរើស ហើយយើង បានជ្រើសរើស យកសិស្ស ចាប់ពីថា្នក់ទី ១០ ១១ និងថ្នាក់ទី១២តែប៉ុណ្ណោះ។
៣.៨ ពន្យល់ន័យនៃពាក្យគន្លឹះ
- ឥរិយាបថៈសំដៅលើការសំដែងចេញឆ្ពោះទៅរកមនុស្ស ឬក្រុមមនុស្ស សា្ថបន័ភាព ឬសា្ថបន័ដំណើរការរបស់សង្គមផ្សេងៗក្នុងគោលបំណងបញ្ជក់ពីជំនឿ និង តំលៃវាមានផលប៉ះពាល់ជាវិជ្ជមាន ឬ អវិជ្ជមាន ឬ ការយល់ព្រម ឬបដិសេធ ដោយយោងទៅតាម ស្ថានភាព ឬ ដំណើរប្រព្រឹតិ្តរបស់មនុស្ស ( Gordon Marshall 1985) ឥរិយាបថមានន័យថា ផ្លូវ ឬនៃឥរិយាបថការ ដេក ដើរ ឈរ អង្គុយ ។
៣.៩ សារៈសំខាន់នៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
ការស្រាវជា្រវប្រធាបទនេះពិតជាមានសារៈសំខាន់ណាស់ចំពោះសង្គមវិទ្យា និង សង្គម
រស់នៅនាពេលបច្ចុប្បន្ន។ព្រោះថាការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះបានបង្ហាញឲ្យដឹងអំពីឥរិយាបថរបស់សិស្សនៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិ ថាតើពួកគេរៀនយ៉ាងដូចម្តេង ធ្លាប់រំលឹកមេរៀននៅផ្ទះដែរទេ តើពួកគេយកចិត្តទុកដាក់ស្គាប់គ្រួបានកម្រិតណា ? ការសិក្សានេះបានលាតត្រដាងពីសា្ថនភាពសិស្សនៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិឲ្យយើងដឹងពីរបៀបរៀនរបស់សិស្សនៅ ផ្ទះនៅ
សាលារៀន និងពីមួលហេតុដែលធ្វើឲ្យពួកគេអវត្តមាន ឬមករៀនយឺត ។
៣. លទ្ធផលនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវ
៣.១ ចំនួនសិស្សដែលបានយកមកសិក្សា
តារាងទី១ ចំនួនសិស្សប្រុស និងសិស្សស្រី
ភេទ | ចំនួន | ភាគរយៈបានការ |
ស្រី | ៦៣ | ៦៣ |
ប្រុស | ៣៧ | ៣៧ |
សរុប | ១០០ | ១០០ |
តារាងទី២ ចំនួនសិស្សតាមថ្នាក់
ថា្នក់ | ចំនួនសិស្ស | ភាគរយៈ បានការ |
ថ្នាក់ទី១០ | ៣១ | ៣១ |
ថា្នក់ទី១១ | ២៩ | ២៩ |
ថ្នាក់ទី១២ | ៤០ | ៤០ |
សរុប | ១០០ | ១០០ |
៣.២ ការមករៀនយឺតរបស់សិស្ស
ក្រាបទី១ ការមករៀនយឺតរបស់សិស្ស
តាមកម្មវិធីសិក្សារបស់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា សិស្សានុសិស្សនៅកម្រិតមធ្យម សិក្សាទុតិយភូមិតំរូវឲ្យចូលរៀននៅម៉ោង ៧ព្រឹក។ មិនថាសា្ថប័នណាក៏ដោយវិន័យគឺជា បញ្ហា មួយដ៏សំខាន់ហើយបង្កើតឡើងដើម្បីឲ្យមានការគោរ។ តាមរយៈការសិក្សារបស់ក្រុមខ្ញុំនៅ វិទ្យាល័យ ពង ទឹក បានបង្ហាញថាសិស្សដែលបានមកយឺតមានចំនួន ៧៧% រីឯសិស្សមិនមក
យឺតសោះមានចំនួន ២៣% តែទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយការមករៀនយឺតនេះមិនថាពួកគេ ខុសទាំងស្រុងនោះទេ ។ ពួកគេអាចមានមូលហេតុផ្សេងៗជាច្រើនទៀតដែលបណា្តលឲ្យពួក
គេមករៀនយឺត។
៣.៣ កម្រិតនៃការមករៀនយឺត
ក្រាបទី២ កម្រិតនៃការមករៀនយឺតរបស់សិស្ស
ការមករៀនយឺតរបស់សិស្សពិតជាជះឥទ្ធិពលទៅលើគុណភាពនៃការសិក្សារបស់សិស្ស
ជាពិសេសនៅពេលសិស្សមករៀនយឺតពេកអាចធ្វើឲ្យពួកគេរៀនមិនទាត់គេហើយ ឈានដល់ការបោះបង់ការសិក្សា ក៏មានដូចនេះការត្រួតពិនិត្យការមករៀនយឺតរបស់សិស្សពិតជាកត្តា
មួយហើយក៏មានសារសំខាន់សម្រាប់ពង្រីងគុណភាពនៃការសិក្សារបស់សិស្ស ។ តាមរយៈកា្របនេះបានបង្ហាញថាក្នុងចំណោមសិស្ស ៧៧នាក់ ធ្លាប់មករៀនយឺតនោះមានសិស្ស ៦៨%ដែលបានមករៀនយឺតញឹកញាប់ យ៉ាងណាមិញមានសិស្ស ៧% ដែលបានឆ្លើយថា មករៀនយឺតម្តងម្តាល និង ២% មករៀនយឺតរាល់ថ្ងែ ។
៣.៤ មូលហេតុនៃការមករៀនយឺត
តារាងទី៣ មូលហេតុនៃការមករៀនយឺតរបស់សិស្ស
មូលហេតុនៃការមករៀនយឺត | ចំនួនសិស្ស | ភាគរយៈបានការ |
ផ្ទះឆ្ងាយពីសាលា | ២៧ | ៣៥.១ |
ជួយធ្វើការងារផ្ទះ | ៤៥ | ៥៨.៤ |
រងចាំមិត្តភក្រ័មកជាមួយគ្នា | ១ | ១.៣ |
ម៉ូតូខូច | ២ | ២.៦ |
មានបញ្ហាតាមផ្លូវ | ២ | ២.៦ |
សរុប | ៧៧ | ១០០ |
ដូច្នេះយើងបានដឹងថាការមករៀនយឺតរបស់សិស្សនៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិយើងមិនអាចទំឡាក់កំហុសមកលើពួកគេទាំងស្រុងនោះទេ ។ មូលហេតុផ្សេងៗមួយចំនួនដែល
បណា្តលពួកគេមករៀនយឺតមានដូចជា ពួកគេមួយចំនួនជួយការងារផ្ទះ ឬ មួយចំនួនទៀតនៅ
ឆ្ងាយពីសាលា ចាំមិត្តភក្រ័ ម៉ូតូខូចតាមផ្លូវជាដើម។ ដូចដែលបានឃើញថានៅក្នុងតារាងនេះ ដែលមកពីការលទ្ធផលនៃការស្រាវជា្រវ សិស្សចំនួន ៤៥នាក់ សើ្ននឹង ៥៨.៤% ដែលពួកគេមករៀនយឺតដោយសារតែជួយ ធ្វើការងារផ្ទះចំណែក ៤៥.១% ដោយសារតែផ្ទះរបស់ពួកគេនៅឆ្ងាយពីសាលា ។
៣.៥ ការមិនចូលរៀនរបស់សិស្សនៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិ
ក្រាបទី៣ សិស្សដែលធា្លប់គេចសាលា និងមិនធា្លប់
តាមក្រាបខាងលើបានបង្ហាញឲ្យឃើញថាសិស្សដែលបានគេចសាលាមានចំនួន ៥៤% ក្នុងចំណោម ១០០នាក់ ដែលបានចូលរួមសំភាសន៍ ចំណែកឯសិស្ស មានចំនួន ៤៦%ដែលបានមករៀនបានទៀងទាត់។
៣.៦ កម្រិតនៃការមិនចូលរៀន
ក្រាបទី៤ កម្រិតនៃការមិនចូលរៀនរបស់សិស្ស
ក្រាបខាងលើបានបង្ហាញថា សិស្សដែលមិនបានចូលរៀនម្តងម្តាលមានចំនួន ៥២% ចំណែកឯសិស្សដែលមិនចូលរៀនញឹកញាប់មានចំនួន២% ចំណោមសិស្ស៥៤នាក់។
៣.៧ ការរំលឹករៀននៅផ្ទះ
ក្រាបទី៥ ការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះរបស់សិស្ស
ដោយហេតុថាគ្រួសារមួយចំនួនគាត់បានទុកពេលវេលាច្រើនដើម្បីកូនៗរបស់ ពួកគាត់មានឳកាសរំលឹកមេរៀន ឬ ធ្វើលំហាត់ផ្សេងៗតែគ្រួសារខ្លះទៀតមានការងារច្រើនមិនបានទុកពេលវេលាសម្រាប់កូនៗរបស់ពួកគេក្នុងការរំលឹកមេរៀន។ ហេតុដូច្នេះហើយសិស្ស មានឳកាសច្រើនដើម្បីរំលឹក នឹងធ្វើលំហាត់ផ្សេងៗសិស្សខ្លះគ្មានឳកាសក្នុងការរំលឹកមេរៀន ឬ ធ្វើអី្វផ្សេងៗទៀត ។ជាក់ស្តែងតាមលទ្ធផលនៃការសំភាសន៍ទៅលើសិស្ស១០០នាក់ បានបង្ហាញឲ្យយើងដឹងថាពួកគេមានទំលាប់រំលឹកមេរៀន និង ធ្វើលំហាត់ផ្សេងៗនៅក្នុងផ្ទះគ្រប់ៗគ្នា។ លទ្ធផលនៃការស្រាវជា្រវបានបង្ហាញថា សិស្សចំនួន ៤៩% ដែលបានរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះរាល់ថ្ងៃ នឹង សិស្ស ៥១%ទៀតមិនបានរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះរាល់ថ្ងៃទេ។
៣.៨ មូលហេតុនៃការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះ
តារាងទី៤ មូលហេតុនៃការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះមិនរាល់ថ្ងៃ
មូលហេតុ | ចំនួនសិស្ស | ភាគរយៈបានការ |
មិនចង់រៀន | ៦ | ១១.៨ |
ទៅដើរលេងជាមួយមិត្តភក្រ័ | ១៧ | ៣៣.៣ |
មេរៀនពិបាកពេក | ២៨ | ៥៤.៩ |
សរុប | ៥១ | ១០០ |
តារាងទី៥ មូលហេតុនៃការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះរាល់ថ្ងៃ
មូលហេតុ | ចំនួនសិស្ស | ភាគរយៈបានការ |
ចង់រៀនពូកែ | ៤៦ | ៩៣.៩ |
ឪពុកម្តាយស្តីឲ្យ | ៣ | ៦.១ |
សរុប | ៤៩ | ១០០ |
មានមូលហេតុផ្សេងៗគ្នាជាច្រើនដែលធ្វើឲ្យសិស្សទាំងអស់នោះព្រងើយកណ្តើយ ក្នុងការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះ។កត្តាទាំងអស់នោះរួមមានមេរៀនពិបាក រវល់ការងារផ្ទះ ជាដើម។ តាមការស្រាវជា្រវបានបង្ហាញថាក្នុងចំណោម ៥១% នៃសិស្សដែលរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះមិនរាល់ថ្ងៃ មានសិស្សជាងពាក់កណ្តាលដែលស្មើរនឹង ៥៤.៩% ដោយសារតែមេរៀនពិបាក។ ក្នុងចំណោមសិស្ស ៤១% នៃសិស្សដែលរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះរាល់ថ្ងែ មានសិស្ស៩៣.៩% ព្រោះពួកគេចង់រៀនពូកែ ។
៣.៩ មេរៀនដែលសិស្សបានរំលឹកនៅផ្ទះ
ក្រាបទី៦ មេរៀនដែលសិស្សរៀននៅផ្ទះ
ទោះបីជាកម្មវិធីរបស់ក្រសួងអប់រំយុវជននិងកីឡានៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាតំរូវឲ្យសិស្សរៀនមុខវីជា្ជច្រើននៅក្នុងមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិក៏ដោយ តែក្នុងនោះមានផ្នែកវិទ្យា
សាស្រ្តពិត និងវិទ្យាសាស្រ្តសង្គម ។ ហេតុនេះហើយឲ្យទាន់នឹងកម្មវិធីសិក្សារបស់សាលាដាក់
ឲ្យ សិស្សទាំងអស់នោះត្រូវតែរំលឹកមេរៀនដើម្បីត្រៀមប្រឡង ។ ហើយយើងឃើញថា សិស្សទាំងអស់នោះសុទ្ធតែបានរៀនស្ទើរតែគ្រប់មុខវិទ្យាទាំងអស់ដែលពួកគេបានរៀននៅសាលា។
តែគួរឲ្យចាប់ អារម្មណ៍ក្នុងចំណោមសិស្សទាំងអស់នោះមានសិស្សចំនួន ៧២% ដែលបានឆ្លើយថាពួកគេ រៀនដែលរៀនភាសាខ្មែរច្រើនជាងគេ ។
៣.១០ មូលហេតុសិស្សចូលចិត្តរំលឹកមុខវិជ្ជានេះជាងគេនៅផ្ទះ
តារាងទី៦ មូលហេតុដែលសិស្សចូលចិត្តរំលឹកមុខវិជា្ជនេះជាងគេ
មូលហេតុ | ចំនួនសិស្ស | ភាគរយៈបានការ |
ងាយស្រួលរៀន | ២០ | ២០.២ |
ឪពុកម្តាយបង្ខំ | ២ | ២.០ |
ជាមេរៀនដែលចូលចិត្ត | ៧៣ | ៧៣.៧ |
ជាមេរៀនពិបាក | ៣ | ៣.០ |
ជាមេរៀនមិនចេះ | ១ | ១.០ |
សរុប | ៩៩ | ១០០ |
កត្តាស្តាប់គ្រូពន្យល់ជាកត្តាមួយដ៏សំខាន់ជាងនេះទៅទៀតនោះកត្តាដែលរំលឹកមេរៀន
នៅផ្ទះក៏ជាកត្តាសំខាន់មួយដែរ ពីព្រោះសិស្សដែលបានរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះភាគច្រើនដើម្បី
ឲ្យរៀនពូកែ ជាងសិស្សដែលពុំបានរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះបន្ថែមនៅកម្រិតនៃការចង់ចាំពួក គេឲ្យកាន់តែល្អប្រសើរឡើង។ ដូចេ្នះតារាងនេះបានបង្ហាញថា មានសិស្សចំនួន ៧៣.៧% បាន រំលឹកមេរៀនដែលពួកគេចូលចិត្តជាងមូលហេតុផ្សេងៗទៀតគឺមានភាគរយៈតិចតួចប៉ុណ្ណោះ។
៣.១១ រយៈពេលនៃការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះ
តារាងទី៧ រយៈពេនៃការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះរបស់សិស្ស
រយៈពេលរំលឹកមេរៀន | ចំនួនសិស្ស | ភាគរយៈបានការ |
តិចជាង ៣០នាទី | ១៩ | ១៩.២ |
៣០ ទៅ ៦០ នាទី | ៥៧ | ៥៧.៦ |
ច្រើនជាង៦០ នាទី | ២៣ | ២៣.២ |
សរុប | ៩៩ | ១០០ |
ថ្វីត្បិតតែសិស្សដែលរៀននៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិទាំងអស់នោះមានទំលាប់ល្អក្នុង
ការរំលឹកមេរៀននៅផ្ទះក៏ដោយ ក៏ពួកគេទាំងអស់នោះមានរបៀបរៀននិងចំណូលចិត្តរៀន
ផេ្សងៗគា្ន។ជាក់ស្តែងតាមលទ្ធផលបានបង្ហាញថាសិស្សចំនួន៥៧.៦%ដែលបានរំលឹកមេរៀនពី ៣០ ទៅដល់ ៦០នាទី ហើយនឹងសិស្សដែលតិចជាង ៣០នាទី មានចំនួន ១៩.២%ដោយ
ឡែកសិស្សចំនួន ២៣.២% រំលឹកមេរៀនច្រើនជាង ៦០នាទី។
៣.១២ ការស្កាប់គ្រូពន្យល់មេរៀន
ក្រាបទី៧ ការយកចិត្តទុកដាក់ស្តាប់គ្រូពន្យល់របស់សិស្ស
ជាការពិតការសិក្សារបស់សិស្សមានការរីកចំរើនក៏អាស្រ័យលើគ្រូបង្រៀនផងដែរ។ តែទទ្ទឹមនឹងនោះកត្តាដែលរឹតតែសំខាន់ទៅទៀតនោះគឺការខិតខំរៀនសូត្ររបស់សិស្សដូចជា ការខំប្រឹងស្តាប់គ្រូពន្យល់មេរៀនជាដើម។ តាមក្រាបនេះបានបង្ហាញថាមានចំនួន៦៧% ខិតខំ យកចិត្តទុកដាក់សា្តប់គ្រូពន្យល់នៅក្នុងថា្នក់។ ដោយឡែកមានសិស្ស ២៦%ស្តាប់គ្រូដែរតែមិនយកចិត្តទុកដាក់។លទ្ធផលនេះបានបង្ហាញ ឲ្យដឹងថាថ្វីត្បិតតែមានសិស្សមួយចំនួននោះដែលមិនសូវយកចិត្តទុកដាក់សា្តប់គ្រូពន្យល់នៅក្នុងថា្នក់ក៏ដោយតែមានសិស្សភាគច្រើននៅក្នុងថ្នាក់បានខិតខំប្រឹងសា្តប់គ្រូពន្យល់ដោយយកចិត្តទុកដាក់។
៣.១៣ កម្រិតនៃការយល់មេរៀន
ក្រាបទី៨ កម្រិតនៃការយល់មេរៀនរបស់សិស្ស
តាមលទ្ធផលបានឲ្យយើងដឹងថាមានសិស្សភាគច្រើនបានយកចិត្តទុកដាក់សា្តប់គ្រូពន្យល់ ។ ជាការពិតណាស់តាមលទ្ធផលបានបង្ហាញនៅក្នុងក្រាបនេះក្នុងចំណោម សិស្ស ១០០នាក់ មានសិស្សត្រឹមតែ២% ប៉ុណ្ណោះដែលមិនយល់មេរៀនសោះ ចំណែកឯសិស្ស ភាគ ច្រើនគឺរហូតដល់ ៦១% បានឆ្លើយថាពួកគេយល់មេរៀនបានមធ្យម។
៣.១៤ កម្រិតនៃការសួរសំណួរទៅគ្រូនូវពេលមិនយល់មេរៀន
ក្រាបទី៩ កម្រិតការសួររបស់សិស្សទៅគ្រូ
នៅពេលគ្រូពន្យល់មេរៀនមានសិស្សខ្លះមានការងើងឆ្ងល់មិនយល់មេរៀនមានសិស្សខ្លះ សុំលោកគ្រូឲ្យពន្យល់បន្ថែម ចំណែកសិស្សខ្លះទៀតមិនបានសុំឲ្យគ្រូពន្យល់បន្លែមទៀត ។ តាមទិន្ធន័យបានបង្ហាញថា សិស្សដែលសុំគ្រូឲ្យជួយពន្យល់មេរៀនបន្លែម ម្តងម្តាលមានចំនួន រហូតដល់ ៦៣%ចំណែកឯសិស្សដែលសុំគ្រូឲ្យជួយពន្យល់មេរៀនបន្លែម ញឹកញាប់មាន២១% រីឯសិស្សដែលមិនសួរ មានចំនួន៩%ហើយសិស្សដែលសួររាល់ពេលមាន ៧%។តាមលទ្ធផលនេះបានបង្ហាញថាសិស្សភាគច្រើន មិនមានភាពក្លាយគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីជជែកវែកញែកជាមួយលោកគ្រូ និងអ្នកគ្រូឡើយ។
៤. សនិ្នដា្ឋន និង អនុសាសន៍
នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាបច្នុប្បន្ននេះប្រព័ន្ធអប់រំត្រូវបានរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ក៏ដូចជា អង្គការសង្គមស៊ីវិលបានកំពុងតែយកចិត្តទុកដាក់យ៉ាងខ្លាំងព្រោះយើងដឹងហើយថាវិស័យដ៏ សំខាន់ក្នុងការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សដែលជាធនធានមួយដ៏សំខាន់នៅក្នុងការរួមចំណែកអភិវឌ្ឍន៍ជាតិ ។ចំពោះរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាវិញវិស័យអប់រំជាវិស័យមួយក្នុងវិស័យ អទិភាពទី១ នែយុទ្ធសាស្រ្តចតុកោណដែលបានជំរុញវិស័យអប់រំកាន់តែប្រសើរឡើង។តែអ្វី ដែលគួឲ្យយកចិត្តទុកដាក់នោះគឺឥរិយាបថរបស់សិស្សជាកត្តាមួយយ៉ាងសំខាន់ដែលទាត់ទង និងលទ្ធផលនៃការស្រាវជ្រាវរបស់ក្រុមខ្ញុំ ។ តាមការស្រាវជា្រវបានបង្ហាញឲ្យឃើញថាសិស្ស ភាគច្រើននៅមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិមានទំលាប់រៀននៅផ្ទះស្ទើរគ្រប់ៗគ្នាហើយតែពួកគេភាគ ច្រើនរៀនរយៈពេលរហូតដល់មួយម៉ោងទៀតផង។នេះបង្ហាញពីការខិតខំប្រឹងប្រែងមួយរបស់ពួកគេ។សិស្សទាំងអស់នោះរៀនស្ទើរតែគ្រប់មុខវិជា្ជទាំងមុខវិជ្ជា វិទ្យាសាស្រ្តពិត និង វិទ្យាសាស្រ្តសង្គម។ អ្វីដែលគួឲ្យចាប់អារម្មណ៍នោះគឺភាគច្រើននៃសិស្សគឺរហូតដល់ ៧២%គឺទំលាប់ មើលមេរៀនភាសាខ្មែរ ។ ចំពោះការមករៀនវិញមិនមានសិស្សច្រើនទេដែលគេចសាលាប៉ុន្តែ សិស្សភាគច្រើនទំលាប់មកសាលាទាន់ពេលវេលា។តាមការសិក្សាស្រាវជា្រវបានបង្ហាញថា មានសិស្សចំនួន ៧៧% ដែលធ្លាប់បានមកសាលារៀនយឺតតែទោះជាយ៉ាងក៏យើងឃើញ មាន ភាពអវិជ្ជមានក៏ពិតមែនក៏ពួកគេនៅក្នុងថា្នក់រៀនបានខិតខំប្រឹងប្រែងស្តាប់ពន្យល់ យ៉ាងយក ចិត្តទុកដាក់ហើយជាលទ្ធផលយើងឃើញថាមានសិស្សចំនួន៦១%ដែលយល់មេរៀនបានមធ្យម។
ឆ្លងតាមការសិក្សា៖
o ឪពុកម្តាយគួរតែយកចិត្តទុកដាក់នឹងការសិស្សរបស់កូននៅផ្ទះនិងផ្តល់ពេល
វេលាឲ្យកូនឲ្យបានគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីមើលមេរៀន និងជួយជំរុញកូនៗរបស់ពួកគាត់ខិតខំរៀនសូត្រ។
o សិស្សខ្លួនឯងគួរតែសា្តប់គ្រូពន្យល់មេរៀននៅពេលគ្រូកំពុងពន្យល់ ឬនៅពេល
កំពុងសិក្សាហើយនៅពេលទំនេរនៅផ្ទះគួរតែព្យាយាមធ្វើស័្វយសិក្សាបន្ថែមទៀតដើម្បីបង្កើនចំណេះដឹងរបស់ខ្លួន់កាន់តែប្រសើរឡើង។
yeah nice